Koskenpää - Reisverslag uit Koskenpää, Finland van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu Koskenpää - Reisverslag uit Koskenpää, Finland van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu

Door: Wim en Eygje

Blijf op de hoogte en volg Wim en Eygje

28 Augustus 2017 | Finland, Koskenpää

Koskenpää
Het is nu maandagmiddag 28 augustus, een uurtje geleden zijn we aangekomen op de camping in Koskenpää, we hebben al heel diverse campings gehad maar deze is wel heel bijzonder, we zijn de enige gasten, hebben dus alle ruimte. Verder is het veel meer een watersport en ijs/sneeuwsport plaats. Maar dat mag de pret niet drukken. Morgen willen we hiervandaan de omgeving verkennen, en die is heel mooi, heuvelachtig, veel meren, veel groen en in de omgeving een bijzondere kerk die ook op de Unescolijst staat. Dus plannen genoeg. De afgelopen dagen hebben we Kokkola bekeken, er was daar het afgelopen weekend groot feest om het seizoen af te sluiten.Dit feest wordt al 100 jaar gevierd en is ontstaan als afsluiting van de zomer. Dit gebeurde met veel vuurwerk , een markt en nog wat andere festiviteiten. Het weer was erg slecht, tot vrijdag hadden we vrijwel geen regen gehad, maar dat kwam toen wel en 9 graden, niet echt lekker dus. Ook zaterdag was het slecht, we hebben toch de plu maar meegenomen en het oude centrum, wat voor een groot deel nog authentiek is en bestaat uit houten huizen van rond 1800,bekeken en ook een leuk museum bezocht. Zondags wilden we naar de Zweeds sprekende kerkdienst, maar helaas de deur was wel open maar er kwam niemand! Met Bram en Maria hebben we allerlei plekken bezocht waar Maria is opgegroeid, de school, haar geboortehuis etc. We hebben in de tuin van Maria’s moeders huis met de caravan gestaan, en zijn daar vandaan vanmiddag weer vertrokken, en gelukkig is het weer nu weer veel beter, de zon is er weer en zo’n 14 graden, en ook voor de komende week zijn de vooruitzichten gelukkig niet slecht.

• 28 Augustus 2017 - 17:51

Joost En Janny:

Jullie hebben al een aardige trip achter jullie. En de vakantie begint ook al op te schieten.
    Geniet nog even en hoop dat jullie nog lekker weer krijgen.

• 28 Augustus 2017 - 19:28

Aartje:

Gaaf! Deze sfeer doet me ook aan Denemarken denken. Ik hou ervan! Jammer van het weer...maar des te meer geniet je weer van de mooie dagen. Leuk dat je Maria in en door haar omgeving weer een beetje beter hebt leren kennen. Waardevol. Geniet verder! Liefs

• 28 Augustus 2017 - 20:18

Heleen:

Leuke plaatsnamen. Hoe spreek zo iets uit? ;-)
    We genieten van jullie verslag met foto's.
    Mooie kerk. Goede reis verder.
    Groetjes, Henk en Heleen

• 28 Augustus 2017 - 20:47

Ingeborg En Daan:

Wat zien jullie veel verschillende en mooie dingen. Fijn dat jullie nu ook de omgeving waar Maria is opgegroeid hebben gezien. Jammer van het weer, 9 graden is goed fris! Hopelijk krijgen jullie nu weer wat beter weer. Leuk om jullie verslag weer te lezen en mooie foto's! Een goede reis verder.
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 28 Augustus 2017 - 21:05

Sybren En Joke:

Hallo vakantiegangers jullie zien wel vreselijk veel. De foto's die jullie maken zijn steeds weer
    leuk en mooie om te zien. We hopen dat jullie nog wat beter weer krijgen en geniet van jullie
    verdere reis.
    Groetjes van Sybren en Joke

• 31 Augustus 2017 - 08:51

Wienus Grandia:

Hallo Wim en Eygje
    Wat een mooie foto,s en wat een mooie huizen byzonder , mooie kerk , ik denk
    dat jullie al heel veen indrukken hebben meegemaakt, dit is wel een heele mooie
    vakantie waar je nog lang van kan en mag genieten.
    Veel plezier nog .
    Jeanne en Wienus

• 31 Augustus 2017 - 14:32

Jan En Nicoline Ouwendijk:

Dank voor de mooie foto's. Hopelijk hebben jullie de ko mende dagen geen paraplu nodig! Blijf genieten van natuur en cultuur. Groeten.