In Docksta - Reisverslag uit Docksta, Zweden van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu In Docksta - Reisverslag uit Docksta, Zweden van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu

In Docksta

Blijf op de hoogte en volg Wim en Eygje

08 Augustus 2017 | Zweden, Docksta

Dinsdagmorgen reden we naar Docksta, we kozen kleine wegen binnendoor wat heel mooi was, nog kraanvogels gezien en een kleine ree.We reden over de Hogekustenbron, een 1800 meter lange brug die aan 180 meter hoge masten hangt. Aan het einde van de brug is een grote parkeerplaats waar we een prachtig uitzicht hadden en mooie foto's konden maken. Na wat zoeken vonden we in Docksta een heel mooie plaats om te staan langs een uitham van de Bosnische Golf. We hebben een prachtig uitzicht, de camping heeft een fijn grind bodem, waardoor je er geen tent op kunt zetten, maar voor caravan en camper is het prima. Vandaag, woensdag zijn we met een boot naar Ulvöham gevaren, een plaats waar een traditioneel haring gerecht wordt gemaakt (dat erg stinkt, we hebben het ook niet geproefd) We troffen het met het weer en genoten van de tocht. In het dorp is een heel oude kapel uit 1622, met schitterende schilderingen. Het dorp is nog in redelijk orginele staat, met mooie houten huizen. ook was er een museum waar we iets van de historie konden zien. al met al een heerlijke dag!

• 08 Augustus 2017 - 19:09

Jos:

Vis stinkt altijd! Maar een mooie reis tot nu toe!

• 08 Augustus 2017 - 19:22

Ingeborg En Daan:

Wat fijn dat jullie zo genieten van jullie reis! Jullie hebben al veel moois gezien en vast heel veel foto's gemaakt. Een mooie reis verder! Groetjes van Ingeborg en Daan

• 08 Augustus 2017 - 20:39

Janny En Joost:

Wat een mooie foto's. Wat zal dat een dik fotoboek worden.

• 08 Augustus 2017 - 21:40

Anneke:

Prachtig daar!

• 08 Augustus 2017 - 22:34

G&W.:

Beste Wim en Eygje,
    Als ik het goed zie hebben jullie in enkele dagen al een flink eind afgelegd en veel gezien.
    Is de route voornamelijk het volgen van de E4 tot in het hoge noorden en dan de grens met Finland over?
    Leuk om op afstand mee te genieten. Ik dacht wel even dat jullie verdwaalt waren aan de Bosnischegolf, maar toen ik de route volgde bleek het maar een typefout te zijn. Geniet van de mooie uitzichten en vooral ook van de rust. En die elanden de kom je vast nog wel tegen als je maar stil bent.
    Doe het maar rustig aan en geniet nog!
    Hartelijke groeten van G&W.

• 09 Augustus 2017 - 07:27

Suzet:

Ik vind de kapel heel erg mooi! Vooral de muurschilderingen.

• 09 Augustus 2017 - 08:09

Gerda :

Wat een prachtige foto's geniet ervan fijne vakantie gewenst

• 09 Augustus 2017 - 08:23

Alie Uit Den Boogaard-Wassenaar:

Dit is echt genieten van de mooie natuur en wat een prachtige foto's

• 09 Augustus 2017 - 08:41

Jeanne En Wienus:

Wat een mooi uitzicht vanaf het blauwe water naar de huisjes en de blauwe lucht
    schitterend , dit is echt genieten.
    Ook het kapelletje met de muur schilderingen heel mooi.
    Wij hopen dat je nog vele mooie momenten tegemoet mag gaan, en dat we daar van
    mogen genieten.
    Veel plezier Jeanne en Wienus Grandia

• 09 Augustus 2017 - 08:41

Jeanne En Wienus:

Wat een mooi uitzicht vanaf het blauwe water naar de huisjes en de blauwe lucht
    schitterend , dit is echt genieten.
    Ook het kapelletje met de muur schilderingen heel mooi.
    Wij hopen dat je nog vele mooie momenten tegemoet mag gaan, en dat we daar van
    mogen genieten.
    Veel plezier Jeanne en Wienus Grandia

• 09 Augustus 2017 - 09:05

Jan En Nicoline Ouwendijk:

Hopelijk blijft het weer goed(zonder regen)! Jullie kunnen volop genieten van een zeer afwisselende reis van natuur en cultuur. Een prima combinatie. Groeten, Jan en Nicoline

• 09 Augustus 2017 - 09:39

Nel Van Gent.:

Wat een mooie reis. Geweldig.

• 09 Augustus 2017 - 22:30

Anja:

Wat een prachtige omgeving! En wat een mooie foto's.
    Leuk om jullie verslag te lezen.

• 10 Augustus 2017 - 09:53

Jan En Guus:

Heel mooie omgeving en genieten jullie er van

• 10 Augustus 2017 - 10:48

Aad En Hanneke :

Hallo Eygje en Wim,
    Fijn dat jullie genieten en ons daardoor ook mee laten kijken. Prachtige plaatjes !!
    groetjes

• 11 Augustus 2017 - 11:11

Anja & Pat:

Ziet er allemaal erg mooi uit, vooral het kerkje en de foto van de maan!! Denk dat wij ook maar een Scandinavia tour moeten doen! Xxx