Oulanka - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu Oulanka - Reisverslag uit Oulanka, Finland van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu

Oulanka

Door: Wim en Eygje

Blijf op de hoogte en volg Wim en Eygje

17 Augustus 2017 | Finland, Oulanka

Oulanka
Sinds gisteren staan we op een natuurcamping in het nationaal park Oulanka in het oosten van Finland ter hoogte van de poolcirkel. Dinsdag bezochten we het Santa Park, wat enorm commercieel is, we lazen dat rond december vliegtuigen vol hier naar toe gaan, daar kunnen wij ons als nuchtere Nederlanders toch niets bij voorstellen. Gisteren reden we dus naar Oulanka, een rit van 200 km, dus prima te doen en ’s middags nog een korte wandeling gemaakt.We staan midden in een bos en de rendieren lopen soms om ons heen, evenals trouwens op de weg, het blijft bijzonder! Op de camping is alles van hout en zijn er volop goede voorzieningen zoals een keuken waar je kunt koken en de afwas doen, buiten zijn er vuurplaatsen waar je kunt bakken en grillen of gezellig om het vuur zitten. Alle gebouwen zijn van hout en begroeid met planten, erg mooi! Vandaag, donderdag , hebben we een lange (erg lang) wandeling gemaakt die zo’n 20 km hier vandaan start. Het is een onderdeel van een 80 km lange wandeling en loopt langs de Kitkajorivier en wij hebben er 12, of eigenlijk 14 km van gedaan doordat we de afslag misten en weer opnieuw waren begonnen, beetje jammer wel, want het was een zware tocht met heel veel hoogte verschil. Ook met 4 hangbruggen, geweldig leuk en mooi. Veel watervallen en prachtige uitzichten. Ik vind het moeilijk de juiste foto’s te kiezen om jullie hier iets van te laten zien. Ook is er een mooie variatie in mos en bloemen te zien, de vogels laten zich minder zien, maar wie weet komt dat de volgende keer.Leuk is ook dat er onderweg een aantal hutjes staan, waar je ook een vuurtje mag maken, het hout ligt erbij en waar je ook worstjes of iets anders op kunt grillen, we zagen dit veel mensen ook doen. Morgen gaan we even rustig aan doen, want we voelen de spieren wel, maar er zijn hier volop wandelingen van zo’n 5 km, dus wie weet doen we dit zaterdag wel, jullie zien het wel.

• 17 Augustus 2017 - 18:17

Aartje:

Wauw....Prachtig Eygje. Heel mooie foto's. Geniet!

• 17 Augustus 2017 - 18:49

Ingeborg En Daan :

Hoi Eygje en Wim, Wat een prachtige foto's! Jullie hebben een pittige wandeling gemaakt, en heel veel moois gezien. Jullie genieten wel, zeg! En wat leuk dat de rendieren daar zo rondlopen op de camping. Wel fijn dat je er mogelijkheden hebt om te koken en af te wassen. We kijken weer uit naar het volgende bericht. Fijne dagen gewenst!
    Groetjes van Ingeborg en Daan

• 17 Augustus 2017 - 19:29

Joost En Janny:

Wat hebben jullie ons weer een stel prachtige foto's laten zien. Het is zo te zien een prachtig land. Geniet ervan.

• 17 Augustus 2017 - 19:40

Wim Keizer:

Leuke verhalen van jullie. Geniet er van.

• 17 Augustus 2017 - 21:42

Anja:

Wat is het mooi daar! Prachtige foto's.

• 18 Augustus 2017 - 07:43

Anita:

Wat is het mooi daar en wat een mooie foto's weer.

• 18 Augustus 2017 - 10:40

geniet ervan nog ruim 2 weken en dan is het al weer voorbij
    groetjes uit een herfst dag met regen

• 18 Augustus 2017 - 11:36

Joke En Sybren:

Hallo liefjes, wat zien jullie toch ontzettend veel. Sybren werd al ongeduldig dat hij niets meer te zien
    kreeg. Maar hij is beschaamd uitgekomen want nu hebben we weer schitterende fote's gekregen waar we heerlijk van genoten hebben.
    Liefs Joke en Sybren

• 18 Augustus 2017 - 15:27

Jan En Nicoline Ouwendijk:

We merken dat het een reis is voor mensen met een behoorlijke conditie. Goed om het een dagje rusrig aan te doen. Het kost wat om de wonderen van de natuurr te beleven. Alvast een goed weekend toegewenst. Ook nog bedankt voor de kaart met de mooi bewerkte kast. Met de andere volgers 'genieten we van de mooie foto's. Grtn J en N

• 24 Augustus 2017 - 15:16

Hannie En Jan:

Hallo Eygje en Wim,

Het had nog al wat voeten in de aarde om jullie reisverslagen te kunnen lezen. Inmiddels zijn we gevorderd tot 17 augustus. Het is overweldigend wat jullie tot op heden hebben gezien en waar je ons deelgenoot van maakt.
    Al met al is het een hele onderneming, maar zondermeer de moeite waard.
    Geniet verder volop en wees voorzichtig.
    Hartelijke groeten