Ljusdal - Reisverslag uit Ljusdal, Zweden van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu Ljusdal - Reisverslag uit Ljusdal, Zweden van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu

Ljusdal

Door: Eygje en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Eygje

05 Augustus 2017 | Zweden, Ljusdal

Vanmiddag zijn we in Ljusdal aangekomen, een rit van zo´n 230 kilometer. Het was heel rustig op de weg, in Zweden zijn de meeste wegen erg rustig en prima te rijden. Jammer was wel dat we het grootste deel van de rit regen hadden. Gisteren hebben we een rustige dag gehad en was het ondanks de voorspellingen bijna de hele dag droog. En ook vanmiddag was het droog en hebben we nog een wandeling van 6 kilometer naar het dorp gemaakt. We staan op een camping in Ljusdal met Nederlandse beheerders, en het plekje met het mooiste uitzicht bij het meer was vrij, dus dat troffen we, we hebben een prachtig uitzicht over het Vàxnanmeer. Vanaf de camping lopen diverse wandelingen dus dat hopen we morgen te gaan doen, ook zijn we van plan naar de Lutherse Kerk te gaan die we vanmiddag al in het dorp hebben gezien. Bijzonder is dat de toren van de kerk er niet opstaat, maar er naast staat. Verder zagen we onderweg overal stokken langs de weg, dit is al voor de wintertijd, als er veel sneeuw ligt en men anders niet kan zien waar de weg is. Mooi zijn ook alle paarse bloemen(waar ik even de naam niet van weet) en de paarse hei langs de weg, ook zagen we veel mimosa, het was dus ondanks de regen toch genieten van de natuur!

• 05 Augustus 2017 - 19:17

Ingeborg En Daan Boom:

Hoi Eygje en Wim,
    Wij zijn net terug van een weekje weg, vandaar dat we niet eerder reageerden.
    Wat fijn dat jullie zo genieten van deze reis. En heerlijk om dan het mooiste plekje qua uitzicht te krijgen. Jammer van de regen, maar we hopen dat jullie morgen wat droger weer hebben en kunnen genieten van een prachtige wandeling. We wensen jullie een goede zondag en een gezegende dienst.
    Hartelijke groeten, Ingeborg en Daan

• 05 Augustus 2017 - 21:10

Jan En Nicoline Ouwendijk:

Beste Eygje en Wim,
    Gelukkig hebben de voorspellingen niet altijd gelijk. Morgen een paar sabbatsreizen maken o.a. naar de ker.
    Ondanks andere taal etc toch een dienst waarin jullie een stukje verbondenheid ervaren. Een hartelijke groet, Jan en Nicoline

• 05 Augustus 2017 - 21:23

Jeanne En Wienus Grandia:

Eygje en Wim
    Wat een mooi uitzicht, en wat een rust daar .Wij wensen jullie een gezegende
    zondag toe.

Hartelijke groeten. Jeanne en Wienus

• 05 Augustus 2017 - 21:34

Mijntje:

Iedere keer geniet ik weer van jullie verslag en foto's.

• 09 Augustus 2017 - 07:36

Suzet:

Wat is opa op de eerste foto aan het doen?