In Öje - Reisverslag uit Malung, Zweden van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu In Öje - Reisverslag uit Malung, Zweden van Wim en Eygje Edel - WaarBenJij.nu

In Öje

Door: Eygje en Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Eygje

04 Augustus 2017 | Zweden, Malung

Öje is een klein plaatsje dat in de periode (sinds 2000) dat wij hier komen steeds minder inwoners krijgt, de school is weg en het winkeltje wordt door vrijwilligers open gehouden Jonge gezinnen zijn er niet meer. Er zijn 2 heel kleine campings die doordat het langs de doorgaande weg E 45 wel in het seizoen gasten krijgt.
In zweden zie je overal langs de weg het bordje LOPPIS, wat wil zeggen dat er een schuur of een huis is waar allerlei spullen te koop zijn, erg leuk, je ziet er ook een stukje cultuur van de zweden voorbij komen. Vervolgens reden we naar boven de berg op waar we een pracht uitzicht over de omgeving hadden. 's Avonds hebben we ruim 2 1/2 uur door het bos gereden om Elanden te zien, maar helaas, ze hadden er geen zin in en hebben ons waarschijnlijk achter een boom uit staan te lachen. Verder laat ik jullie een foto zien van 4 zwaluwen in de schuur bij onze vrienden die zo gauw ze de ouder aan horen vliegen hun bekje tegelijk open doen. Ondanks de slechte voorspellingen was het een prachtige zonnige dag.

• 04 Augustus 2017 - 08:05

Mijntje:

Wat een schitterende foto van hongerige zwaluwen.

• 04 Augustus 2017 - 09:59

Jan En Nicoline Ouwendijk:

Ja voor wild bekijken moet je veel geduld hebben. JUllie genieten volop van de prachtige natuur. Grtn

• 04 Augustus 2017 - 14:46

Anja:

Mooie omgeving hoor!

• 09 Augustus 2017 - 07:37

Suzet :

Als je bij die vogels staat, word je er dan niet gek van?